41-700 RUDA ŚLĄSKA UL. MAGAZYNOWA 35A; TEL. (032) 248-12-71; FAX. (032) 248-12-71 TEL. K.: 505 092 353 CENTREX: 316 E-MAIL: sp35@sp35s.pl

COMENIUS LLP 2013-2015

OFICJALNY BLOG 
NASZEGO NAJNOWSZEGO PROGRAMU 
ZNAJDZIECIE POD ADRESEM:
http://oureuropeanjigsaw.blogspot.dk/





PODCZAS DRUGIEGO ROKU PRACA OBEJMIE ROZUMIENIE DZIEDZICTWA KULTUROWEGO, TRADYCJI I ŚWIĄT. BĘDZIE TAKŻE ZAWIERAĆ PROJEKTY DOTYCZĄCE UPRAWY ROŚLIN, GOTOWANIA, MUZYKOWANIA ORAZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI.

FROM SEPTEMBER 2013 ZESPOL SZKOL NR 2 SPECJALNYCH W RUDZIE ŚLĄSKIEJ HAS BEEN IMPLEMENTING THE PROJECT  „OUR EUROPEAN JIGSAW – WHERE ETERY PIECE IS IMPORTANT”
THE CHILDREN WILL STUDY THEIR CULTURE, HERITAGE AND TRADITIONS THROUGH OUR PROJECT ENTITLED ‘OUR EUROPEAN JIGSAW - WHERE EVERY PIECE IS IMPORTANT’. THE SCHOOL WILL EXCHANGE THE CROSS CURRICULAR WORK WITH PUPILS FROM OTHER EUROPEAN COUNTRIES - TO INCLUDE A JOINT RECIPE BOOK AND A SHARED WEB BLOG.

THE PROJECT IS DIVIDED OVER THE TWO YEARS INTO SUB-TOPICS THAT ARE RELEVANT TO THE PUPILS WITH SPECIAL NEEDS IN EACH PARTICIPATING SCHOOL:
YEAR 1 WILL FOCUS ON THE PUPILS' OWN COUNTRY, WITH SPECIFIC REFERENCE TO AREAS THAT CAN BE VISITED; PLACES OF INTEREST ETC. THE FOCUS WILL INCLUDE GEOGRAPHICAL FEATURES, CONTRASTING LOCALITIES, HISTORICAL SITES AND AREAS OF OUTSTANDING NATURAL BEAUTY. PUPILS WILL HAVE THE OPPORTUNITY TO EXPLORE THEIR SURROUNDINGS BY MAKING VISITS TO PLACES OF INTEREST.
YEAR 2 WILL DEVELOP UNDERSTANDING OF CULTURAL HERITAGE, TRADITIONS AND CELEBRATIONS. THE FOCUS WILL INCLUDE ANNUAL FESTIVALS AND SCHOOL CELEBRATIONS. THESE WILL INCLUDE CULTIVATING VEGETABLES, COOKING, MUSIC AND AN ENTERPRISE PROJECT.
THROUGHOUT THE PROJECT, PUPILS AND STAFF WILL COMMUNICATE WITH EACH OTHER ABOUT THEIR WORK THROUGH A VARIETY OF WAYS - EG. VIDEO CONFERENCING; EMAILS AND DVDS.

THE THEMATIC CROSS CURRICULAR APPROACH SITS WELL WITHIN THE CURRICULUM OF ALL PARTNER SCHOOLS. THIS APPROACH WILL HELP DEVELOP KEY SKILLS AND COMPETENCIES IN THE PUPILS.  THE PROJECT WORK WILL BE DEVELOPED THROUGH TRADITIONAL SUBJECTS INCLUDING I.T.; GLOBAL CITIZENSHIP AND THE PERSONAL AND SOCIAL DEVELOPMENT OF PUPILS. PUPILS WILL DEVELOP A GREATER UNDERSTANDING OF THEIR OWN CULTURE AS WELL AS DISCOVERING A GREAT DEAL ABOUT THE CULTURE, TRADITIONS AND LANGUAGES OF THE PARTNER COUNTRIES.



W DNIACH 13-17.11.2013R NAUCZYCIELE ZSNR2S W RUDZIE ŚLĄSKIEJ WZIĘLI UDZIAŁ 
 W SPOTKANIU PROJEKTOWYM W TONSBERG W RAMACH PROGRAMU „OUR EUROPEAN JIGSAW – WHERE EVERY PIECE IS IMPORTANT”.

„PODCZAS WIZYTY OPRÓCZ UDZIAŁU W IMPREZIE POWITALNEJ NA CZEŚĆ PRZYBYŁYCH GOŚCI, DWUKROTNIE BRALIŚMY UDZIAŁ W ZAJĘCIACH NA TERENIE NORWESKIEJ SZKOŁY W KIRKEVOLL, OBSERWUJĄC ZAJĘCIA PRZYGOTOWANE PRZEZ NAUCZYCIELI.  JESTEŚMY POD WRAŻENIEM NORWESKIEGO SYSTEMU EDUKACJI, WYPOSAŻENIEM SAL W MATERIAŁY DYDAKTYCZNE, OPIEKĄ SOCJALNĄ, KTÓRA OBJĘTE SĄ WSZYSTKIE DZIECI.”
W CZASIE WIZYTY WSZYSCY UCZESTNICY SPOTKANIA ZAPREZENTOWALI PRZYGOTOWANE WCZEŚNIEJ MATERIAŁY DOTYCZĄCE ICH KRAJU ORAZ NAJBLIŻSZEGO OTOCZENIA SZKOŁY. OMÓWIONO RÓWNIEŻ ZADANIA DOTYCZĄCE NASTĘPNEGO SPOTKANIA.
„MIMO NAPIĘTEGO GRAFIKU ZNALEŹLIŚMY CZAS NA BLIŻSZE POZNANIE NASZYCH PROJEKTOWYCH PARTNERÓW. W PIĄTKOWY WIECZÓR GOSPODARZE PRZYGOTOWALI DLA NAS PRZEMIŁY WIECZÓR NA UBOCZACH MIASTA PODCZAS KTÓREGO MOGLIŚMY POCZUĆ ŚWIĄTECZNY NASTRÓJ I SPRÓBOWAĆ NORWESKIEJ KUCHNI.  OSTATNI DZIEŃ WIZYTY  SPĘDZILIŚMY W OSLO ZWIEDZAJĄC MIASTO, VIKING CHIPS MUSEUM, VIGELAND PARK ORAZ HOLMENSKOLLEN SKI JUMP”.

TO DOPIERO POCZĄTEK NASZEGO PROJEKTU, DOPIERO SIĘ POZNAJEMY, ALE JUŻ NAWIĄZAŁY SIĘ PIERWSZE PRZYJAŹNIE. Z NIECIERPLIWOŚCIĄ CZEKAMY NA WIZYTĘ WE FRANCJI, KTÓRA PLANUJEMY NA MAJ 2014 R.

https://plus.google.com/photos/102791372907177971533/albums/5976843534285758497


PO POWROCIE Z NORWEGII PEŁNĄ PARĄ ROZPOCZĘLIŚMY REALIZACJĘ ZADAŃ PROJEKTOWYCH. 


W PIERWSZEJ KOLEJNOŚCI NA ZAJĘCIACH ARTYSTYCZNYCH PRZYGOTOWYWALIŚMY OZDOBY ŚWIĄTECZNE WYPALANE W GLINIE ANIOŁY ORAZ TRADYCYJNE KARTKI ŚWIĄTECZNE.


    


                        


WSZYSTKIE WYKONANE PRACY ZOSTAŁY WYSŁANE DO NASZYCH PRZYJACIÓŁ

 W NIEMCZECH, NORWEGII, DANII, FRANCJI I TURCJI.



MIĘDZYNARODOWE LEKCJE - TO RÓWNIEŻ JEDNO Z ZADAŃ, KTÓRE BĘDZIEMY REALIZOWAĆ CO MIESIĄC. ŁĄCZĄC SIĘ ZA POMOCĄ "SKYPE", POZNAMY NASZYCH WSZYSTKICH PARTNERÓW.



 
MERHABA TURKEY: PIERWSZA TAKA LEKCJA ODBYŁA SIĘ 13 GRUDNIA 2013r. PRZYGOTOWALIŚMY SIĘ DO NIEJ BARDZO SUMIENNIE.








                   W DNIACH
26-30 MARCA 2014 r







W POLSCE MIAŁO MIEJSCE SPOTKANIE PARTNERÓW PORJEKTU COMENIUS "OUR EUROPEAN JIGSAW". GOŚCIE ZWIEDZALI SZKOŁĘ, OBSERWOWALI PROWADZONE LEKCJE, ZAPOZNALI SIĘ      Z SYSTEMEM KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO W POLSCE, ZWIEDZALI WAŻNE KULTUROWO I KRAJOZNAWCZO MIEJSCA NASZEGO REGIONU - BYLI W WIELICZCE, KRAKOWIE, ŻYWCU I WIŚLE.



W DNIACH 20-27 MAJA 2014 TRZECH NAUCZYCIELI ZESPOŁU SZKÓŁ NR 2 SPECJALNYCH WZIĘŁO UDZIAŁ W SPOTKANIU WE FRANCJI W RAMACH REALIZACJI PROGRAMU COMENIUS PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ „OUR EUROPEAN JIGSAW – WHERE EVERY PIECE IS IMPORTANT.” SZKOŁA PARTNERSKA ZNAJDUJE SIĘ W BRETANII, W MALOWNICZYM MIASTECZKU VANNES.  



W MEETINGU WZIĘŁY UDZIAŁ RÓWNIEŻ PRZEDSTAWICIELE POZOSTAŁYCH SZKÓŁ PARTNERSKICH Z NIEMIEC, DANII, NORWEGII, TURCJI I WALII. UCZESTNICY ZAPOZNALI SIĘ Z OFERTĄ EDUKACYJNĄ SZKOŁY, METODAMI PRACY Z UCZNIAMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH W SZKOLE MASOWEJ, ZWIEDZILI ZAKŁAD ZATRUDNIAJĄCY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE, NAUCZYLI SIĘ SAMODZIELNIE SMAŻYĆ CREPES – TRADYCYJNE BRETOŃSKIE NALEŚNIKI ORAZ WSPÓLNIE Z UCZNIAMI ZWIEDZILI VANNES.





ZAJĘCIA W OGRODZIE


 JUŻ OD CZERWCA GRUPA PROJEKTOWA ROZPOCZĘŁA SWOJE PRACE W PRZYSZKOLNYM OGRODZIE





 CHOCIAŻ NASZ OGRÓDEK JEST NIEWIELKI - PRACY JEST BARDZO DUŻO!


ZAJĘCIA W KUCHNI

JEDNYM Z ZADAŃ PROJEKTOWYCH, KTÓRE REALIZUJEMY JEST WSPÓLNE GOTOWANIE. TO SĄ NASZE ULUBIONE ZAJĘCIA.





UPIEKLIŚMY PRAWDZIWY CHLEB I ZROBILIŚMY PYSZNE KANAPKI


ALE TO NIE WSZYSTKO... ZROBILIŚMY RÓWNIEŻ PYSZNĄ ZUPĘ POMIDOROWĄ




 SMACZNEGO!



JESIEŃ TO PIĘKNA PORA ROKU! POGODA DOPISUJE NA NASZYM BOISKU.













W DNIACH 17 -22 MARCA NASI NAUCZYCIELE (D.OSMENDA, K. BIAŁAS, K. ŁUKASZEK, D. SZYMIK) ODWIEDZILI TURECKĄ SZKOŁĘ SPECJALNĄ W ISTAMBULE.



PODCZAS WIZYTY WZIĘLI UDZIAŁ W REGULARNYCH ZAJĘCIACH PROWADZONYCH PRZEZ SZKOŁĘ  TAKICH JAK LEKCJE, SPOTKANIA Z RODZICAMI I NAUCZYCIELAMI. ODWIEDZILI RÓWNIEŻ PLACÓWKĘ DO KTÓREJ UCZĘŚCZAJĄ DZIECI I MŁODZIEŻ                Z AUTYZMEM A TAKŻE UCZESNICZYLI W SPOTKANIU Z WŁADZAMI OŚWIATOWYMI ISTAMBUŁU.

 


TYM RAZEM NAUCZYCIELE ZE SZKÓŁ PARTNERKICH MOGLI ZOBACZYĆ FILM, KTÓRY ZOSTAŁ NAGRANY W NASZEJ PLACÓWCE – WYSTĘP MUZYCZNY NASZEGO SZKOLNEGO KOLEGI DAWIDA – WSZYSCY BYLI POD OGROMNYM WRAŻENIEM JEGO UMIEJĘTNOŚCI I ZAPAŁU.




 KOLEJNY RAZ BYŁA TO OKAZJA TO WYMIANY MYŚLI I DOŚWIADCZEŃ DOTYCZĄCYCH PRACY Z DZIECKIEM NIEPEŁNOSPRAWNYM.



                      WSPÓLNE LOGO PROJEKTU ORAZ LOGA POSZCZEGÓLNYCH PAŃSTW


DANIA
NIEMCY
FRANCJA
NORWEGIA

POLSKA
TURCJA
WALIA