41-700 RUDA ŚLĄSKA UL. MAGAZYNOWA 35A; TEL. (032) 248-12-71; FAX. (032) 248-12-71 TEL. K.: 505 092 353 CENTREX: 316 E-MAIL: sp35@sp35s.pl

WCZESNE WSPOMAGANIE


DRODZY RODZICE!

WCZESNE  WSPOMAGANIE ROZWOJU - SZANSĄ  DLA  WASZEGO  DZIECKA




     
Od 2010 roku na terenie naszej placówki ruszyły zajęcia w ramach WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECKA. Nasi nauczyciele postanowili wyjść naprzeciw wzrastającym potrzebom najmłodszych dzieci i ich rodzinom.


  W skład zespołu weszli specjaliści następujących dziedzin: wczesnego wspomagania rozwoju, pedagogiki specjalnej (oligofrenopedagogiki i surdopedagogiki), logopedii, gimnastyki korekcyjnej  (SI) oraz  biofeedback`u.

 
     

Każde dziecko trafia do nas na podstawie opinii o wczesnym wspomaganiu rozwoju wydanej przez Poradnię Psychologiczno - Pedagogiczną.




  








Objęte jest wówczas wszechstronnym programem stymulacji wynikającym z badań i ściśle dopasowanym do indywidualnego profilu rozwoju. 





  

 

Szkoła posiada bogato wyposażone w sprzęt  oraz zestawy edukacyjne gabinety specjalistyczne.











Pomoce dydaktyczne, którymi dysponuje nasza placówka przeznaczone są dla dzieci wszystkich grup wiekowych oraz uwzględniają potrzeby psychofizyczne dziecka. Pozwalają również na indywidualne programowanie języka, który jest priorytetem w rozwoju każdego dziecka. Warunkuje bowiem prawidłowy rozwój myślenia oraz sfery społeczno-emocjonalnej.







Terapia  podstawowa z zakresu oddziaływania logopedycznego a także pedagogicznego jest wspierana przez zajęcia prowadzone w bogato wyposażonej sali Integracji Sensorycznej (SI) oraz Sali Doświadczeń Świata (SDŚ)


Dzieci ćwiczą pod okiem i ze wsparciem terapeutów SI, integrując percepcję wrażeń płynących ze wszystkich zmysłów tj. dotyk, słuch, wzrok, równowaga. Rozwijają przy tym umiejętność planowania ruchu, poznają schemat własnego ciała oraz umiejętność poruszania się w przestrzeni.





Diagnozujemy i prowadzimy terapię dzieci z wieloma dysfunkcjami rozwojowymi tj: autyzm, Zespół Aspergera, dysleksja, alalia, afazja, opóźniony rozwój mowy, niedosłuch, upośledzenie umysłowe, zaburzenia ruchowe itd. 



Terapię tych dzieci opieramy przede wszystkim na budowaniu systemu językowego w oparciu o wczesną naukę czytania oraz na kształtowaniu takich funkcji poznawczych, jak: pamięć, koncentracja uwagi, myślenie, grafomotoryka, spostrzeganie słuchowe, wzrokowe,  stymulacje lewopółkulowe, rozwój zachowań 
 
Zajęcia te stanowią również ogromne wsparcie dla rodziców bądź opiekunów. Mogą oni korzystać na bieżąco ze wskazówek specjalistów, uczestniczyć w terapii i przenosić zdobytą wiedzę na grunt domowy. 







Wszyscy rodzice, pod naszym kierunkiem, podejmują samodzielnie działania edukacyjno-terapeutyczne. Uczą się jak pracować z własnym dzieckiem w domu.
Wiedzą bowiem, że wspólny wysiłek przynosi efekt w postaci wszechstronnego rozwoju ich dziecka a jednocześnie daje im radość i satysfakcję płynącą z bycia razem.








Niektórzy rodzice, widząc rozwój własnego dziecka, przygotowują i tworzą własne pomoce  dydaktyczne na bazie naszych metod.









Terapia wczesnego wspomagania angażuje wszystkich członków rodziny. Jest więc terapią systemową, rodzinną.

























To codzienne zmaganie się z wyzwaniami i trudami w podejmowaniu nawet tych najdrobniejszych kroków. Radość z uzyskanych efektów  rekompensuje i hojnie wynagradza ten wysiłek.


Więcej informacji na temat wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz oferty naszej szkoły znajdziesz tutaj: http://prezi.com/06zczqowojxa/untitled-prezi/

Z A P R A S Z A M Y  !!!